Dagens underviser på Web Marketing Manager: Mette Agerbæk

09.00 – Præsentationsrunde

09.11 – Vi taler nu om 2 forskellige hjemmesider, med vidt forskelligt designs: www.trendsales.dk Vs. www.havenworks.com (Besøg lige havenworks.com!!!! 🙂 )




09.21 – Designprocessen – Skitser:

  • Råskitser – Små tegninger for at få en ide over designet
  • Mock-ups, Roughs/arbejdsskitser

09.35 – Designprocessen – Layout:

  • Plan/flowchart – tekst, billedebehandling, farvekoder, korrektur, måske lyde/video
  • Opsætning
  • Korrektur
  • Godkendelse
  • Færdiggørelse

09.41 – Visuel identitet: Vi taler om udviklingen i virksomhedslogoer

09.43 – Hvad kan en virksomhed bruge et logo til? Hvad er værdien af en visuel identitet?

09.49 – Vi taler om “Kold” colleges logoer og tankerne bag

10.07 – Hvad kan webdesignere lære af grafiske designere?

10.20 – Gennemgang og debat om webdesign på www.montana.dk

10.33 – Pause

10.42 – 6 fixpunkter i et webprojekt

Begrundelse: Hvorfor, hvordan skal det skabes?

  • Mål
  • Hensigt
  • Ressourcer

Visuelle kontekst: Hvad forventer brugeren? Hvordan ser det ud?

  • Tradition
  • Situation
  • Trends

11.01 – Øvelse: Find sites med specielle grafiske trends (cool websites)

Jeg fremlagde www.rarbar.dk (en mega hyggelig cafe i Århus, med et gennemført koncept og hjemmeside)

11.42 – Frokost

12.20 – Øvelse fortsat

12.48 – Farvelære: Hvad betyder farverne vi bruger ? Hvad er substraktive farver?

13.10 – Valg af farver

13.25 – Valg af skriftyper – hvad skal man være opmærksom på? (læsbarhed, størrelse, signalværdi)

13.35 – Pakkeleg (Den er god nok) 🙂

13.48 – Forskellige genrer indenfor webdesign:

  • Nyhedssites
  • Informationsites
  • Webshops
  • Oplevelsessites
  • Web 2.0

14.07 – Øvelse: Find gode eksempler på forskellige genrer af webdesign

14.28 – Gennemgang af udvalgte sites

14.47 – Afslutning