Det er med søgemaskineoptimering, som det er med mange andre ting; Det er en god ide at holde fokus.

Kort fortalt, har jeg de bedste erfaringer med at man fokuserer på et eller få søgeord, når man arbejder med søgemaskineoptimering af virksomhedens vigtige søgeord. Det bliver ofte en rodet affære, hvis alle aktuelle søgeord optimeres på en gang – ikke at der er noget galt i det, så længe optimeringen laves som den skal – men det er nu ikke altid lige nemt at styre.




Mit påskeråd/tommelfingerregel til dig er derfor:

Fokusér på optimering af dit primære søgeord/søgefraser! Når du er på toppen af side 1 kan du tage fat på et nyt ord.

Ved du ikke hvad din virksomheds primære søgeord/søgefrase er, fordi i har mange aktuelle søgeord? Hvis vi nu leger jeg gav din pistol for panden, og du skulle vælge, hvilken frase tager du så? Hvilket almindeligt ord dækker ultimativt bedst over det i laver i virksomheden ?

Håber det gav lidt at tænke over.

God påske 🙂