Interne links er nogle små mirakelmagere, der dels hjælper dine kunder rundt på dit site, og desuden hjælper dig med din søgemaskineoptimering.

 5 grunde til at lave gode interne tekstlinks med relevante søgeord i ankerteksten


09.07 – Præsentation

  1. Det er god service, at give de besøgende på et website forskellige relevante alternativer. (dog undtaget af en produktside, hvor man med fordel kan udelukke de fleste muligheder, så kun “Læg i kurv” er tilbage”)
  2. Afvisningsprocenten vil falde, da de besøgende hurtigere og lettere kan finde det de søger.
  3. Salget/antal henvendelser vil stige, igen afledt af, at de besøgende hurtigere og lettere kan finde det de søger.
  4. Interne links med relevante søgeord i ankerteksterne, vil have en positiv indflydelse på sites placeringer i søgemaskinerne.
  5. Interne links vil fremskynde indekseringen af nye sider, og hjælpe med at omgå diverse indekseringsbarrier (skulle der være indekseringsbarrier, er det dog under alle omstændigheder en god idé at gøre noget ved det!) 
  6. Gode beskrivende interne tekstlinks vil få de besøgende til at opleve dit website som mere troværdig (forudsat at de finder relevante oplysninger bag de tekstlinks ;)). Dermed øges tilfredshed hos de besøgende og på længere sigt også loyalitet.(Opdateret)

Andre forslag?