Så er Karsten Nygaard Nielsen på banen igen på Web Marketing Manager, og dagens emne er “reklame på nettet”.



09.00 – Intro

09.15 – Demografi – Hvem er det du vil ramme med dine annoncer? Gør det lækkert for dem du vil ramme. Vær skarp angående målgruppen!

09.20 – Eksempler på reklamer på nettet (gode/dårlige)

09.35 – Defination af almindelige begreber indenfor online marketing:

CPM: Cost per thousand (betaling per tusind visninger/besøg)

CPC: Cost per click (du betaler kun for dem der klikker)

CPA: Cost per action (du betaler kun for hver ønsket handling)

09.41 – Eksempler på forskellige annoncetyper (Adwords, flashannonce, bannerannonce, andet).

09.43 – Om Adwords:

  • Tekstannoncer stiller store krav til korte og skarpe salgsbudsskaber.
  • Kan redigeres nemt og hurtigt
  • Overskrift: 25 tegn
  • Tekst linie 1: 35 tegn
  • Tekst linie 2: 35 tegn
  • Få billigere klikpriser ved at bruge søgeordet i den pågældende annoncetekst
  • Brug AIDA

09.53 – Lav en Adwordsannonce

10.07 – Fælles gennemgang af Adwordsannoncer

10.18 – Pause

10.32 – Billedannoncer – Fordele/ulemper?

10.34 – Flash kan gøres meget interaktivt, og er meget iøjenfaldende. Tager lang tid at lave.

10.46 – Gruppearbejde: Lav en komplet online marketing kampagne incl. demografi, arketype, annonceformater, budget, tid, medievalg, Adwords, osv.

12.32 – Præsentation af online marketing kampagner for udvalgte sites: Just-eat.dk, Ftf-trapper.net og Skvabbe.dk

12.56 – Landingpages – eksempler på gode landingpages.

13.17 – Google Adwords – hvordan opsættes en effektiv Google Adwords kampagne?

Karsten opretter nu en Google Adwords kampagne med søgeord indenfor søgemaskineoptimering, bl.a.: SEO, søgemaskineoptimering, søgeoptimering, osv. Det virker, overraskende nok, som om at der er mange på holdet, der ikke har kendskab til opsætning af Google Adwords.

Forskellige niveauer i Google Adwords kampagner:

Niveau 1: Anoncegruppe
Niveau 2: Søgeord
Niveau 3: Annoncer

Parametre der kan justeres på: Sprog, land, tid, budget

Giv kampagnerne et sigende navn.

Vær opmærksom på CTR – aldrig under 1% (ikke godt)

14.01 – Hvorfor er Adwords populært?

Søgeordene er målrettet
Man bestemmer selv budgettet
Man rammer mange
Det er let at komme igang
Det er nemt at måle effekt/udbytte
Man kan målrette geografisk

14.03 – Normale fejl ved brug af Google Adwords

For få kampagner
For mange søgeord i de enkelte kampagner
Har ikke styr på hvilke ord der sælger
har ikke arbejdet med søgeordene ordentligt
Bruger ikke den nødvendige tid på projektet

14.05 – Man bør hele tiden arbejde med:

At få billigere klikpriser
At få bedre annonceplaceringer
At få mest muligt ud af annoncebudgettet
At få relevante visninger
At få lavere pris pr. konvertering
At få flere leads/salg

14.10 – Som ved alt andet marketing, skal der også lave demografiske overvejelser til Google Adwords.

14.12 – Hvad er quality score? Hvilke parametre betyder noget for min quality score og herefter min rank score?

14.17 – Søgeordets historik – Google husker på godt og ondt

14.35 – Søgeordstyper: Bred, [eksakt] eller “sætning”

14.44 – Søgeordsstrategi – Head, body, tail og long tail

14.47 – Søgeordsværktøj fra Google

14.49 – Opgave: Find det bedste søgeord til en shop der sælger kontormøbler.

15.05 – Gennemgang af valgte søgeord

15.16 – Hvad er en ny kunde værd?

15.24 – Afslutning