Folk vil “købe noget” – ikke “sælges noget”: Vær synlig!

En telefonsælger ringer for at sælge dig et avisabonnement eller en forsikringssælger ringer på din dør. Er indtrykket seriøst? Nej vel, og det fede ved søgemaskiner og søgemaskineoptimering er, at det bringer os helt over i den anden grøft. Der hvor vi automatisk erobrer kundernes psykologiske banehalvdel, simpelthen fordi DE kommer med et behov, søger og til sidst finder. Det kan siges kort: “Folk vil ikke sælges noget” – det er ofte forbundet med et nederlag at blive solgt noget, og derfor er det vigtigt at være synlig der hvor kunderne blotter sine behov og leder efter leverandører.

Ergo, vær synlig!

2 thoughts on “Folk vil “købe noget” – ikke “sælges noget”: Vær synlig!

  1. Pingback: www.anyhed.dk
  2. God kommunikation både on- og offline handler om at få modtager til at forstå afsender på den måde, afsender vil forståes på. Det er vel et andet ord for propaganda – og det skal udnyttes i markant højere grad end i dag.
    Alt for mange ellers velbesøgte hjemmesider glemmer at skrive på en måde, så deres besøgende bliver til kunder. Det er en skam, men den holder liv i vores branche 😀

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *