Markedsføring på Internettet og søgemaskineoptimering

Som de fleste sikkert ved, kommer kunderne ikke bare af sig selv, og det er derfor nødvendigt at have gjort sig nogle tanker omkring markedsføring. En del af denne markedsføring kan være markedsføring på søgemaskinerne via søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering gør dig synlig i de organiske søgeresultater

Søgemaskineoptimering er betegnelsen for en lang række metoder man kan anvende, for at optimere sin hjemmeside i søgemaskinernes organiske resultutater. Det drejer sig altså om, at få bedre placeringer i søgemaskinernes naturlige resultatsider, men hvordan gør man så det? – Skal det forklares på en enkel måde, kan man sige at det grundlæggende går ud på at søgemaskinerne skal vide hvad du sælger eller udbyder. Dette kan gøres på mange forskellige måder, og jeg vil gerne give dig et par simple eksempler, du selv kan benytte uden den store tekniske erfaring.

Vi siger du gerne findes på søgefrasen antikke møbler, fordi du driver en webshop der sælger antikviteter.

1.) En vigtig del af søgemaskineoptimering er, at den eksakte søgefrase antikke møbler fremgår på din hjemmeside. Bruger du sætninger som: “Vi sælger produkter af en høj kvalitet”, istedet for “Vi sælger antikke møbler af en høj kvalitet”, gør du det sværere for søgemaskinerne at gennemskue, at du rent faktisk sælger antikke møbler.

2.) At andre hjemmesider linker til din hjemmeside er også vigtigt. Særligt vigtigt er det, at linket til din side indeholder selve søgeordet. Altså istedet for: Klik her for at købe antikke møbler, bør det linket hedde: Antikke møbler klik her.

3.) Opdatér ofte din hjemmeside. At du ofte opdaterer og tilføjer nyt data, vil betyde at søgemaskinerne vil besøge din hjemmeside hyppigere. Gør det til en vane, at dét der sker i virksomheden også sker på hjemmesiden. Har I fået en ny ansat, nogle nye produkter, andre lokaler eller noget helt andet, bør det komme ud på hjemmesiden med det samme. På den måde sikrer i en høj opdateringsfrekvens, og samtidigt yder i kunderne god service ved at holde dem ajour med hvad der sker i virksomheden.

Få tjekket om din hjemmeside har brug for søgemaskineoptimering

Flere interesserede kunder på din hjemmeside giver mere salg, og det må da være målet ikke? Søgemaskineoptimering er væsentligt for alle virksomheder, der vil tjene penge igennem Internettet, og flere forstår vigtigheden af at have sin hjemmeside repræsenteret på side 1 på Google. Det kan dog være svært at analysere sin hjemmesides synlighed i forhold til søgeord og konkurrenter og desuden at gennemskue hvilke muligheder og løsninger, der vil give det bedste resultat. Det kan derfor være rart med hjælp fra professionelle, der har erfaring med søgemaskineoptimering og analyse af hjemmesiders synlighed i søgemaskinerne.



Bliv synlig på nettet med sponsorerede links på søgemaskinerne

Modsat søgemaskineoptimering er sponsorerede links på søgemaskinerne en løsning med øjeblikkelige resultater. Der er tale om at oprette en konto hos eksempelvis Google, og herefter oplyse hvilke ord man ønsker at blive fundet på. Google har forskellige klikpriser for hvert enkelt ord du ønsker at tilmelde, men du kan oprette et beløb du maksimalt vil betale pr. klik på din PPC-annoncer (Pay Per Click)

Alt for mange snydes af SEO annoncehajer

Faktum er, at søgemaskineoptimering ikke er raketvidenskab – nærmere et håndværk. Problemstillingen er at gennemskue, hvem der mestrer dette håndværk, og hvem der ikke gør. Mit råd til dig er blot, at du skal passe på din tid og dit markedsføringsbudget – der er folk, der kun tager på arbejde for at franarre dig disse ting.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *