Viral markedsføring
Viral markedsføring er kommet for at blive, og der er mange eksempler på at virksomheders viral kampagner har givet en tørnhøj ROI og massiv branding. Der er selvfølgelig lige det der med, at man skal have en fantastisk god ide, og så skal den ellers serveres og times rigtig.
Hvad er viral markedsføring?
Viral markedsføring er en marketingteknik, der anvender et eksisterende netværk til at sprede et budskab via Internettet. Et særligt kendetegn ved viral markedsføring er, at modtagerne af de virale kampagner frivilligt videresender dem til venner og bekendte.
Forudsætningen er jo naturligvis, at det skal være sjovt, nyt groteskt, fjollet, uhyggeligt eller bare generelt underholdende nok til at modtageren vælger at videreformidle viral kampagnen. Vi kender det oftest selv fra mails med links til filmklip, spil, hjemmesider eller billeder, der underholder os og samtidigt spreder et (kommercielt) budskab.
Et eksempel på viral markedsføring kunne være denne populærer webshop .
Har du et forslag til en god viral kampagne, så smid en kommentar!
One thought on “Viral markedsføring”