Find kundernes søgeord – ikke branchens

Søgemaskineoptimering og markedsføring på Internettet er store emner, og der er meget at lære, hvis man gerne vil være synlig.

En helt elementær ting i forhold til det at profilere sig på nettet igennem søgemaskiner er, at finde ud af hvad folk søger efter og hvilke ord de bruger. Find de søgeord kunderne anvender i deres søgninger, og find også gerne de søgeord dine konkurrenter ikke anvender (et såkaldt guldord). Hvis du producerer og sælger smykker og dine konkurrenter slås om søgeordet “smykkefirma” – et søgeord dine kunder i dette eksempel aldrig bruger – hvorfor skal du så slås om det? Så hellere bruge din tid på “smykker” osv.

Find gode søgeord ved at:

  • spørge dine kunder direkte om hvilke ord, de bruger på søgemaskinerne, når de skal finde de produkter, du sælger.
  • kigge i din hjemmeside-statistik (har du ikke mulighed for at se hvilke søgeord folk brugte, da de fandt din side, kan du evt. implementere Google Analytics).

  • oprette en midlertidig Google Adwords kampagne og gå søgeordsstatistikken igennem.
  • benytte tjenester der giver dig et bud på antal søgninger (estimeret), såsom Googles keywordtool

Jo flere søgeord kunderne anvender til søgning, som konkurrenterne samtidigt ikke bruger på deres site, jo bedre (Find så mange guldord som muligt).

Søgemaskineoptimering + Guldord = Tjen kassen

Vil du læse mere om?:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *