Linkbuildingkonkurrencen er slut! (LIVE)
Selvom vi ikke kom helt op på 100 tilmeldte, har jeg hermed lukket linkbuildingkonkurrencen. Jeg skal til at finde en vinder, og du kan i de næste 5 minutter følge lodtrækningen via dette live blogindlæg, hvor jeg publicerer mit indlæg løbende.
Lad os komme igang med lodtrækningen
Jeg har skrevet alle tilmeldte ind i et excelark, og foran mig har jeg 10 små stykker papir med hvert sit tal fra 0 til 9. Planen er så, at jeg vil trække et stykke papir af to omgange, og det nummer jeg kan sammensætte af de til tal, er vindernummeret. Altså, trækker jeg tallet 4 første gang, og tallet 5 den anden gang, er vindertallet nummer 45. (og bare rolig, jeg lægger naturligvis det første stykke papir tilbage i bunken, inden jeg trækker papir nummer 2)
Jeg trækker nu papir nummer 1, og tallet er: 1
Papiret er nu lagt tilbage i bunken, og jeg flytter lidt rundt på papirstykkerne med lukkede øjne. Det skal jo gå rigtigt til 🙂
Jeg trækker nu papir nummer 2, og tallet er: 7
Vindertallet er altså: 17
Der er fundet en vinder!! På min liste er nummer 17: Blomstenogkrukken.dk, som gerne vil findes på søgeordet stauder. De ligger pt. nr. 21 på google når der søges på stauder, og mon ikke et par timer af min tid, kan sparke dem ind på side 1 😉 Ifølge Googles Keyword Tool er der gennemsnitligt 3600 søgninger på “stauder” om måneden.
Stort tillykke til Blomstenogkrukken.dk og tak til alle der har deltaget i konkurrencen om søgemaskineoptimering. Jeg vil om nogle måneder komme med et opdateringsindlæg, der vil dokumentere om Blomstenogkrukken.dk har fået nogle resultater ud af min hjælp.
Tillykke til vinderen – og øv for os andre 🙂
Blomstenogkrukken.dk har p.t. 577 inbound links ifølge Yahoo Site Explorer, så det bliver sjovt at se hvor mange du kan nå at lave 🙂
Hvor mange? Who´s counting – Jeg synes da at resultatet er meget mere interessant, kontra antal links…
Hehe ja, det kan du selvfølgelig have ret i 🙂
Du skriver, at der er 3600 søgninger på stauder om måneden – hvilket må betyde, at du kigger på “Bred”-resultatet.
Giver det ikke mere mening at kigge på “Eksakt”-resultatet? Eller hvad?
Med den brede søgning kan det jo både være “Stauder”, “Røde Stauder”, “Billige Stauder” osv.
Ej, var ellers sikker på, at jeg ville vinde. Så kunne jeg slippe for at linkbuilde selv 😛
Tillykke til vinderen! Bliver spændende at se effekten 🙂
Morten@ Det er du da helt ret i – det gik vidst lidt for hurtigt her hos mig! 🙂
Det er jeg ikke helt endnu i.
Hvis du linkbuilder til “stauder”, så gavner det vel også ranking på alle de brede søgninger og ikke kun på den eksakte søgning.
At man nok ikke kan nå linkbuilde nok på to timer til at sitet ranker ordentligt på alle brede søgninger er så en anden ting. Men hvis man havde tid nok kunne man da godt få alle de brede søgninger med.
Ups, typo i overskriften. Der skulle stå “Det er jeg ikke helt enig i.”
Det er jeg glad for at høre. For ellers skulle jeg til at revurdere mine metoder 🙂
Alle links hjælper naturligvis, men “stauder” og eks. “stauder københavn”, er i princippet to vidt forskellige ting, og at du optimerer “stauder” behøver overhovedet ikke påvirke andre søgefraser. (især ikke på konkurrenceprægede fraser)
Okay, men hvis man linkbuilder hårdt nok på ordet “stauder”, så fortæller man vel også Google at dette site er den ultimative ressource indenfor ting der handler om “stauder”. Dermed vil Google vel også tro at folk der søger efter “stauder københavn” vil have interesse i at besøge sitet, da sitet jo ved alt om stauder?
Ja, det er rigtigt, men der skal ikke meget konkurrence til, før det er mission imposible 🙂
Generelt er det en dårlig strategi at være “prisoner of hope”…
Okay. Men det kræver vel stadig er der er nogen der har optimeret deres site og linkbuilding til “stauder københavn”. Så det er vel stadig en god idé at have en stærk linkbuilding på de generiske søgeord, så man har mulighed for også at ranke på longtails uden konkurrence.
I teorien ja, og jeg ved godt hvor du vil hen 🙂 Jeg er bare tilhænger af at man optimerer de ord der kan have en værdi for virksomheden – istedet for at satste “alt på et bræt”, og så håbe at man får andre søgefraser med i samme omgang. Det er alt for passivt… Men igen, jeg forstår præcist hvad du mener 😉
“Jeg er bare tilhænger af at man optimerer de ord der kan have en værdi for virksomheden – istedet for at satste “alt på et bræt”, og så håbe at man får andre søgefraser med i samme omgang.”
Der kunne vi ikke være mere enige 🙂
Herligt! Takker mange gange og glæder mig til at se hvad der sker.
Jacob W@ Super 🙂
Marianne@ Jamen tillykke til dig Marianne – jeg regner med at gå i gang på Lørdag, med en stor termokande kaffe og et par æbler… Så er jeg nemlig helt “fresh” til super linkbuilding…
Hej Rune!
Blev der samlet op paa linkbuildingindsatsen — evt. sammenholdt med fremryk?
Alt godt,
Kasper
Hej Kasper
Jeg skal nok lave et kort indlæg, hvor jeg samler op dette. Jeg planlægger at afholde en lignende konkurrence efter sommerferien – så det kunne være et godt tidspunkt at gøre det på. God ferie 🙂
Pr. 17/9 (mere end 6 måneder efter lodtrækningen) er blomstenogkrukken klatret op som nummer 13, så det kan vel godt betegnes som ikke-godkendt?
Hej Tomas
Både Ja og Nej. Siden er gået fra nr.21 på Google til nr.13 – Det er ikke helt optimalt, da jeg elsker at få søgeord på side 1 (hvor den iøvrigt har været i en periode efter jeg startede) – og få dem til at blive dér, vel at mærke.
Jeg giver den lige lidt mere gas i weekenden – lad os satse på at det giver den det sidste hop, så Marianne kan få solgt nogle flere stauder 😉
Her nu knap 2 år efter ligger siden nr. 5, det må vel regnes som godkendt.
Godt arbejde ;-)!
Tak Lars 😉